Ставьте like и читайте!

Aiziet «lidojumā» un rekomendācijas ātrai adaptācijai pēc pārlidojuma

24.06.2018, 3ade.lv

Aiziet «lidojumā» un rekomendācijas ātrai adaptācijai pēc pārlidojuma

Vieniem pēc pārlidojuma pietūkst seja, citiem – kājas. Kāds vairākas dienas mokās ar uzpūstu vēderu, bet es nevaru savest kārtībā seju pēc sausā gaisa lidmašīnā. Pēc padomiem vērsos pie ārstes kosmetoloģes Marijas Širšakovas. Un ne velti. 28 pārlidojumi mēnesī – tas ir viņas personīgais rekords.

Autore: Almaza Pirha 

Zināms, ka ceļojumi, pat vispatīkamākie, ir milzīgs stress organismam. Mūsu lasītājām, aizņemtām, aktīvām, daudz ceļojošām sievietēm, ļoti nepieciešams zināt visu. Kādas maskas, kompreses, serumus. Ko lietot lidmašīnā, vai jānovelk augstpapēžu apavi, un kā tikt galā ar „džetlagu”?

M. Š.: Tā kā es bieži ceļoju, tad, protams, pievēršu uzmanību dažādu valstu kosmētikai. Izraēlā tā ir Nāves jūras kosmeceitika, Ķīnā – unikālas barojošas maskas. Pēdējā laikā dodu priekšroku kosmeceitikai Skin Ceuticals. Cenšos izvēlēties tikai labāko un pārbaudīto. Nekad neizmantoju kosmētiku, kam beidzies derīguma termiņš, apšaubāmas kvalitātes, kuras sastāvā ir nezināmi komponenti, ķīmija, kaut kādi eksotisku augu ekstrakti – tas var izraisīt alerģisku reakciju un tūsku. Izpētiet sastāvu: tur jābūt tikaidabīgiem komponentiem. Bet vēl labāk uzticiet kosmētikas izvēli savam ārstam: viņš noteiks ādas tipu un piemeklēs individuālu līdzekļu līniju.

Marija, cik jums pārlidojumu bija šogad?

M. Š.: Gadā!? Tas tiešām nav laika sprīdis skaitīšanai! Mans rekords bija 28 pārlidojumi mēnesī. Tas bija smagi. Tagad jau mazāk, esmu kļuvusi daudz saudzīgāka pret savu veselību, samazināju spriedzi. Taču grafiks vēl joprojām ļoti blīvs. 

Pirmā klase – komforts mums un mūsu ķermenim. Taču āda no tā cieš ne mazāk kā tad, ja mūs nosēdinātu lidmašīnas astē. 10% gaisa mitruma – āda ir histērijā, tā atūdeņojas katastrofiskā ātrumā. Paņemat sejas masku un uzklājiet to, nepievēršot uzmanību biznesmenim blakus? Vai arī sagatavojat ādu pirms pārlidojuma?

M. Š.: Ja būs nepieciešams, paņemšu un uzklāšu. Tostarp es bieži ceļoju kopā ar kolēģiem, kas pie visa pieraduši. Neredzu tajā neko īpašu. Tikai es iesaku lidojuma laikā lietot nevis masku, bet pēc ādas notīrīšanas ar salvetēm vieglu krēmu. Vispār man vislabākais ir micelārais ūdens spreja veidā. Es vienkārši pie jebkuras iespējas to izmantoju, mitrinu ādu, un tas jau kļuvis par ieradumu. Tikai atcerieties, ka liekais mitrums no sejas jānoņem ar salveti, citādi iztvaikošana no ādas būs intensīvāka nekā tad, kad izmantojāt ūdeni.

Ko labāk dzert, ēst pirms lidojuma un pēc tā? Piemēram, es izdzeru ūdeni vairāk nekā ierasts, taču tas ne pārāk darbojas.

M. Š.: Turpiniet dzert ūdeni, ja nav problēmu ar nierēm un veselību. Lidmašīnā es cenšos neēst vispār: ēdiens tur ir ļoti smags, kalorijām bagāts un ne īpaši sabalansēts. Es dzeru ūdeni, vieglu zāļu tēju, bet paēst cenšos pirms lidojuma kafejnīcā vai mājās.

Pārlidojumus no rietumiem uz austrumiem pārciest grūtāk nekā no austrumiem uz rietumiem. tas izskaidrojams ar to, ka bioloģiskajam pulkstenim vienkāršāk palēnināt gaitu, nekā to paātrināt. Un slavenās „sarkanās acis” – redeye flights – kad izlidošana ir vakarā, bet nolaišanās no rīta, pat minimāls laiks ceļā  ir milzīgs trieciens organismam. 

Atlidojām, aizbraucām uz viesnīcu – kur doties: uz sāls vannu, SPA vai masāžu?

M. Š.: Es, kā parasti, skrienu uz darbu! Manā gadījumā parasti tā mēdz būt. Taču, ja ir iespēja, kāpēc gan ne? Visi minētie relaksācijas veidi noderēs, ir patīkami un lieliski noņems stresu. Taču, ja priekšā daudz darba, tad ne domas par miegu. Lai saspurotos, aktivizētu palēnināto asinsriti, ejiet aukstā dušā. Pēc tās nenoslaukieties, bet vienkārši uzvelciet halātu. Lai neiekristu atkal pusmiega stāvoklī, nepieciešams daudz saules gaismas – nekādu pustumsu! Un bieži jādzer. Vislabāk, ja jūs katru stundu vai pusstundu izdzersiet kaut vai pāris malkus vēsa ūdens.

Kāpēc mēs pietūkstam pēc pārlidojuma, un kā ar to cīnīties?

M. Š.: Tas var būt saistīts ar palielinātu ūdens lietošanu un veselības īpatnībām. Tādā gadījumā, nonākot galapunktā, palīdzēs speciālas maskas, kurām piemīt ne tikai mitrinoša, bet arī drenāžas darbība, piemēram, alginātu. Pēc tādas maskas lietojiet mitrinošu serumu un mitrinošu krēmu. Ja ir problēma ar tūsku, esiet akurātāki ar ūdeni. Labāk biežāk mitrināt ādu, nekā dzert to neierobežotā daudzumā.

Ir īpaša diēta, pirmoreiz tā izstrādāta argonas nacionālajā laboratorijā, kas iemantojusi to ceļotāju atzinību, kas veic tālus pārlidojumus. saskaņā ar to, gatavoties pārlidojumam nepieciešams kā minimums 3-4 dienas iepriekš. diētas jēga ir tāda, ka pastāvīgi mainās ēšanas režīms. 3 dienas pirms lidojuma visu dienu ieteicams ēst diezgan bieži, 2 dienas pirms – praktiski neēst neko. Dienu pirms pārlidojuma atkal sātīgas brokastis, pusdienas un vakariņas. Ielidojot galapunktā no rīta, kaut arī jūsu bioloģiskais pulkstenis rādīs nakti, sātīgi pabrokastojot, jūs atgādināsiet organismam par jauno kārtību, un tas diezgan ātri adaptēsies jaunajam grafikam un laika joslai. 

Lai izvairītos no kāju tūskas, parasto zeķīšu un zeķu vietā izmantojiet kompresijas zeķes, kas tagad ārēji neatšķiras no jūsu ierastajām miesas krāsas zeķbiksēm. 

Bieži raksta, ka pirms pārlidojuma nepieciešams biorevitalizācijas kurss. Vai tas tā ir?

M. Š.: Tas tā ir, ja pārlidojums ieplānots vairākas nedēļas iepriekš. Biorevitalizāciju veic kursa veidā, efekts uzkrājas. Lidojat uz siltajām zemēm un zināt precīzu izlidošanas laiku? Lūdzu, tas nāks tikai par labu. Veikt vienreizēju procedūru dienu pirms izlidošanas nav jēgas. Turklāt ar šo procedūru jābūt uzmanīgiem tiem, kam ir nosliece uz tūskām. Tieši viņiem vajadzētu ierobežot ūdens lietošanu. 

Pēc somnologu domām, melatonīns ir viela, kas sintezējas mūsu organismā tikai nakts laikā. Tāpēc, ja jums priekšā ir pārlidojums ar vairāk nekā 4-5 stundu joslu nomaiņu, tad vislabāk jau iepriekš lietot preparātus ar melatonīnu, kas palīdzēs organismam novirzīt miega laiku un iemigt bez problēmām.

Bet ko pirms lidojuma labāk nedarīt?

M. Š.: Nervozēt, ēst smagu un treknu ēdienu, pārmērīgi nelietot alkoholu. Pirms lidojuma nevajag veikt agresīvas procedūras un lietot attīrošas maskas, kas nomāc tauku dziedzeru darbu. Lidmašīnā nav ieteicams lietot masku ar hialuronskābi un glicerīnu. Tie kā „sūkļi” pievelk ūdeni no ārpuses. Tā kā lidmašīnā mitruma nav, tad šie ingredienti līdzeklī nedarbosies kā mitrinātāji. 

Kādas procedūras jūs pati veicat pēc atvaļinājuma, kas pavadīts saulē? Invazīvas, neinvazīvas?

Biorevitalizācija, masāža (mans personīgs ieteikums – skulpturālais dziļo audu liftings vai sejas fitness), pīlings, speciālas mitrinošas un barojošas maskas.

Izmantojiet kakla spilvenus. Gulēt neērtā pozā lidmašīnā nozīmē pamosties ar „saburzītu” un pietūkušu seju. 

Cik krūzītes kafijas dienā izdzer ārsts kosmetologs, un kādi ir jūsu kaitīgie ieradumi?

M. Š.: Darbs! (Jokoju) Kafiju dzeru, dzeru daudz, un man tā ļoti garšo. Zinu, ka vajag mazāk, bet tā ir mana vājība. Pirms lidojuma jāaprobežojas ar vienu tasīti espresso, jo kafija izvada šķidrumu no organisma.

Modernās lidmašīnās bieži vien uzstādīta speciāla dārga gaisa kondicionēšanas sistēma, un gaiss līdzinās māju un biroju iekštelpu gaisam. 


Kāds ārsts teicis, ka visus kaitīgos ieradumus (normas robežās) var kompensēt. Piemēram, izsmēķēji cigareti – iedzer antioksidantu. Piekrītat?

M. Š.: Nē, nepiekrītu. Kaitīgie ieradumi nav vajadzīgi mūsu organismam nekādā veidā. Cita lieta, ka mēs visi esam cilvēki, un vieglāk sevi tā mierināt: uzpīpēju – padzēru pienu, pārforsēju ar alkoholu – sēžos uz zaļumiem un svaigiem dārzeņiem. Vienas reizes akcijas organismam nekaitēs – tā ir gudra un spēcīga mašīna. Taču, ja tie pāriet atkarībās, tad jau viss ir daudz sarežģītāk. Tad kāpēc provocēt?

komentāri

  • Reklāmkarogs