Ставьте like и читайте!

Eksperiments «14 dienas bez saldumiem» jeb kā mums tur gājis

06.02.2017, Almaza Pirha

Eksperiments «14 dienas bez saldumiem» jeb kā mums tur gājis

Ukrainā populārā fitnesa trenere un raidījumu dīva Anita Lucenko kārtējo reizi devusi startu akcijai «14 dienas bez saldumiem», kas savus sekotājus aicina divu nedēļu garumā pilnībā atteikties no cukura.

Uz šādiem flešmobiem un aktivitātēm reaģēt nemēdzu, taču šoreiz viss notika pateicoties manām paziņām - visas kā viena piefiksēja ideju, iezīmēja striktus mērķus un 14 dienu garumā dalījās ar rezultātiem čatā.

Olga Sidorova, Anastasija Fomina-Kalmanoviča, Tatjana Rosaņina, Tatjana Mirska, Vlada Fedotova, Jeļena Nešadina, Līva Anna Belousova, Karīna Petrova, Katrīna Mihailova, Matija Giļtaičuka, Anastasija Stašāne, Kristīna Jeltiševa, Anna Meļņikova, Tatjana Kudrjavceva un es.

Almaza Pirha

Zīmīgi, ka dalībnieces savā starpā iepriekš nav bijušas nemaz pazīstamas (vien retos gadījumos), taču visas sadziedājās tā, ka zinātu viena otru gadiem ilgi. Bija iespēja viena otru ievērtēt «apakšbiksēs», kas motivē ne mazāk, kā izslīpētās Lucenko bildes. Protams, mēs mainījāmies ar receptēm, zināšanām, idejām, viena otru atbalstījām un slavējām. Tagad nu varu apgalvot - tievēt komandā ir daudz daudz patīkamāk un efektīvāk. Un vēl – viss ir iespējams. Attur tikai un vienīgi vēlme. Grūtākais ir ņemt un uzsākt!

14 dienu garumā mūsu uzdevums bijis atradināt sevi no saldumiem! Kā arī nomest pāris liekos kilogramus.

Nosacījumi ir vienkārši: strikts „nē” cepumiem, kūkām, konfektēm, kūciņām, sulām, smalkmaizītēm. Tieši tā – arī stēvijai, fruktozei un cukura aizvietotājiem. Augļi atļauti – taču tikai divreiz dienā un līdz pl. 16.00. Kā bonuss – medus karote dienā. Bet tikai viena.

Viena no mums teikusi, ka sestajā dienā saldumus nekārojas it nemaz. Taisnība vien ir. Arī augļi gūst citādāku, izteiktāku garšu...

Pirmajai dienai nebija ne vainas. Arī otrā diena sajūtu ziņā aizritēja tā, ka izmaiņu nemaz nebūtu bijis. Iztika bez paniskas vēlmes notiesāt šokolādes tāfelīti, noslēpjoties vannas istabā. Tiesa vien jāatzīst, ka vakaros tā vien kārojās uzgrauzt kādu cepumu ar medu un tēju. No kārdinājuma paglāba šī pasākuma publiskums.

Ik dienu akcijai "14 dienas bez saldā" Anitas oficiālajā lapā instagram nāca klāt video treniņi un uztura ieteikumi.

Pildīt vingrinājumus varēja jebkurā diennakts laikā, drīkstēja arī pieturēties pie ierastajām fiziskajām aktivitātēm: peldēt, skriet, lēkāt – vienvārd’ sakot, atrasties nepārtrauktā kustībā!

Saprotams, ka visas mēs esam ļoti dažādas, katrai ir savs svars, mērķi un to sasniegšanas veidi. Atklāti stāsti par to, kā mēs katra savulaik tievējām, nomocījām sevi ar diētām, lietojām medikamentus, likām klizmas un veicām injekcijas... visas šīs zināšanas, ko ieguvām pa ilgajiem gadiem cīņā ar lieko svaru un celulītu, varētu apkopot pareiza uztura ābecē. Turklāt, mūsu grupa sastāvēja no, tā teikt, „advancētām” dalībniecēm, vairākums no kurām ir divreiz-trīsreiz mammas, sertificēti treneri un veselīgā dzīvesveida piekritēji.

Pārslas brokastīs tika aizstātas ar auzu putru, savukārt tēju un kafiju dzērām bez cukura. Izsvītrojām ārā sieriņus, augļu jogurtus un ketčupu. Iemācījāmies gatavot veselīgo pastu, majonēzi, attīrošo smūtiju, noskaidrojām, kāpēc būtu jāatsakās no piena produktiem un kurai no mums uzpūšas vēders no banāniem. Saprotams, ka sakrājās ne mazums jautājumu: piemēram, kā aizstāt saldumus ar atļautiem saldumiem. Taču jau pēc nedēļas, bez piepūlēm, bet drīzāk jau pieraduma vadīti, ievērojām, ka roka automātiski vairs nestiepjas pēc konfektes, savukārt bērniem nopirktie eklēri itin nekādu emociju neizraisa. Pa šo laiku mēs paguvām mierīgāk reaģēt uz konfekšu esamības faktu virtuves plauktā.

Nostādne „bez cukura” nostrādājusi bez ierunām. Tai pat laikā smadzenes burtiski kliedza pēc maizes, siera un kartupeļiem.

Te nu palīgā nāca kolektīvais saprāts... Kā arī bēniņos piemirstās maizes cepamās mašīnas. Apguvām pašceptas maizītes gatavošanas mākslu, izpratām siera kaloriju skaitīšanas principu un ļāvāmies kartupelīšiem – pirmo reizi 10 dienu laikā. Galvenais ir par to runāt atklāti!

Tatjana Rosaņina: «Cukurs – viesiem, nedēļā - 4 dažādi treniņi. Domāju, ka ar divām nedēļām man nebūs gana, tāpēc turpināšu šādu uzturu arī turpmāk. Sapratu, ka no neliela piena daudzuma man bijusi vēdera uzpūšanās, tāpēc atteikšos no tā pavisam».

Atteikšanās no saldumiem – TĀS NAV MOKAS, bet gan glābiņš organismam! Dermatologi apgalvo, ka no cukura āda kļūst ļengana, parādās pumpas. Īpašas metamorfozes ar mums nenotika, taču svarīgākais, ka tas ir pareizais ceļš, kas mūs pie nevainojamā ķermeņa pietuvina arvien vairāk. Savukārt dēls, kas, izdzirdēdams manu sarunu ar draudzeni, izslēdzis no uztura cukuru, atzīmējis, ka ādas kvalitāte patiešām ir krietni uzlabojusies.

Anita Lucenko: «Cukura asimilācijai nepieciešams daudz vitamīnu un minerālvielu. Cukurs «izvelk» tos no organisma ārā. Tāpēc saldummīļiem ir novērots vara, hroma, mangāna, selēna trūkums, bet tas, savukārt, veicina hemoglobīna pazemināšanos, nagu lūšanu, locītavu problēmas un miegainību. CUKURS PAZEMINA IMUNITĀTI par 17 reizēm!»

Grūtākais bijis pilnībā atteikties no alkohola. Tika noskaidrots, ka daudzi no mums to nelieto vispār. Pārējie var atļauties dažas glāzītes brīvdienās. Saprotams, ka pirmais piektdienas vakars bijis visgrūtākais. Taču labāk vīna glāze un atzīšanās, nekā meli un vainas apziņa.

Starp citu, Anitai parūpēts arī par šādiem „vājuma brīžiem”: «Ja nu tomēr „nogrēkojat” un kādu saldumu notiesājat, sekojiet Kacudzo Nišī padomam: nākamo 4-7 stundu laikā lietojiet uzturā 2,5 reizes vairāk ūdens – tas samazināt cukura koncentrāciju asinīs».

Kopīgi un pateicoties Lucenko padomiem mēs radām atbildes uz jautājumu: KĀPĒC SVARI VAR RĀDĪT  “+” ZĪMI?

  • Drīzumā gaidāmas mēnešreizes;
  • Krepatūra (audu pietūkums).
  • Uzturā lieto daudz sāls;
  • Tauki ir vieglāki, nekā muskuļi! Jāskatās uz kopbildi, un nevis cipariem;
  • JŪS RIJAT PAR DAUDZ!

Pusdienlaikā sūtījām viena otrai bildes ar maltīšu saturu. Bijis tā, ka, iesūtot pusdienu maltītes foto, nācās tieši restorānā mest no šķīvja ārā bekonu, marinētus gurķus un steiku. Šādas nianses pielabojot, jau pēc nedēļas svari raugās uz mums krietni labvēlīgāk.

Anita Lucenko: «Neiekrītiet uz „vājpiena” ēsmu. Daudzos produktos ar zemu tauku saturu ir milzum daudz cukura. Tāpēc to garša bieži vien ir „tā neko”! Taču paturiet prātā, ka tauki organismam ir nepieciešami. Ja to pietrūks «labajos» produktos, par varītēm gribēsies tos iegūt no «sliktajiem». Biezpiens ar 5-9% tauku saturu – ir OK! Kefīrs 2,5% arī ir OK!

Deserti, miltu izstrādājumi, konfektes lai paliek svinību galdam. To vietā izvēlies zefīru. Tas nesatur taukus, tikai cukuru un olbaltumvielu. Aizliegtā kombinācija ir tauki+cukurs. Tāpēc zefīrs ir viens no tiem retajiem labajiem desertiem».

Veselīgie deserti

  • Biezpiena kūciņas un sacepumi;
  • Želejas;
  • Zefīrs;
  • Turku saldumi;
  • Tumšā šokolāde;
  • Augļi šokolādē;
  • Baltais saldējums, bez piedevām vai sorbets.

Marija Giļtaičuka: «Nedēļā man ir 4 vingrinājumi: rokām, kājām, mugurai. Jau daudzu gadu garumā nelietoju uzturā sulas, cukura krājumus mājās iztukšo tikai viesi, saldumus ēdu, tacu ar mēru. Agrāk tukšā dūšā dzēru citronūdeni, taču man ir paaugstināts skābuma līmenis, sāk sāpēt zobi. Ēdu veselīgi: pirms treniņa un pēc tā. Tējas dzeru tikai zaļās, varētu pat teikt – spaiņiem. Baseins, masāžas. Parasti vakariņoju ap pulksten 6, vēlāk tikai tēja ar sausbarankām. Tas arī būtu viss».

Almaza Pirha: "Pēc divām nedēļām mēs atskārtām, ka dzīve bez saldumiem tomēr pastāv. Mēs nenervozējām, nepsihojām. Tiesa, arī radikālas pārmaiņas ievērotas netika. Mēs izaicinājām savu gribasspēku, uzzinājām daudz jauna par veselību, tagad biežāk vingrojam un izprotam, ka frāze: «bez saldumiem nespēju dzīvot...», – ir tikai slinkums. Mūsu spēkos ir viss!"

Anastasija Stašāne: «4 reizes nedēļā aktīvi sportoju un sekoju līdzi tam, ko ēdu. Pēdējais, no kā bijis atteikties visgrūtāk – saldumi, taču 14 dienu laikā sapratu, ka tas nepavisam nav grūti. Nesiet prom eklērus, tik atstājiet šampānieša glāzi!»

Vlada Fedotova: «14 dienas bez cukura pagāja vienkārši! Pa šo laiku paguvu apslimot ar SARS, vīrs pat mēģināja pierunāt sevi pažēlot un notiesāt kādu smalkmaizīti. Taču nē, spēju atteikties no neveselīgajiem saldumiem arī šoreiz. Rītdien kāpšu uz svariem, tā teikt, ar tīru sirdsapziņu! Dzīve bez cukura eksistē. Un kā vēl! Viss ir tikai galvā.» 

Karīna Mihailova: «Jāsaka vien atklāti – saldummīle esmu vien palikusi. To labot nespēja pat šīs 14 dienas. Esmu vienaldzīga pret miltu izstrādājumiem, šokolādi, taču mana vājība ir deserti. Lai gan jāatzīst, ka uzņemtais cukura daudzums pa šo laiku ir krasi mazinājies – gan cukurs tīrā veidā, gan slēptā.

Lielveikalā striktai kontrolei tika pakļauts pilnīgi viss. Pret sevi šajā laikā biju maksimāli godīga, tiesa gan, atļāvos notiesāt vienu saldējumu. Iztika bez kaulu laušanas sindroma, taču kafija bez mazītiņas cukura karotes liekās pavisam bezgaršīga.

Maratona rezultāti: tīrs uzturs BEZ cukura, 30 minūšu gari treniņi 5 reizes nedēļā, mīnus 2 kg un mīnus 5 cm vidukļa apkārtmērā. Mērķis: šādā garā turpināt līdz 8. martam».

Anna Meļņikova: «Ņemot vērā to, ka jau pirmajā maratona dienā draudzīgi apslima visi man trīs zaķi kopā, nācās vien no distances nokāpt. Taču lasot meiteņu nakts čatu, morāli atpūtos. Maratons ir forša lieta - nu tad beidzot mājā saimniece esmu es un nevis konfekte. Mērīšos rītdien. Lai gan to, ka mans augums dzīvi bez cukura pieņem ļoti labprāt, redzams jau šobrīd!»

Olga Sidorova: «Arī treners ir cilvēks. Ar visām savām vājībām un nepilnībām. Nemīlu konfektes, šokolādi un tēju. Manas narkotika ir smalkmaizītes. 14 dienu laikā neapēdu nevienu. Šodien, braucot gar iecienīto konditoreju, pieķēru sevi pie domas, ka nekārojas it nemaz. Tā, ka nemaz-nemaz. Kā pagāja šīs 2 nedēļas? Iesākumā nebija spēka, tad pēkšņi sakārojās gaļu, kuru ikdienā nemaz neēdu. Pirmās nedēļas vidū tika ievērots, ka no rītiem vairs nemostos pietūkusi. Mans organisms lieliski zin, kas ir augstas intensitātes treniņi un šai slodzei ir radis, tāpēc nācās, vārda tiešajā nozīmē, likt sev atteikties no ierastajiem vingrinājumiem un aizstāt tos ar tādiem, pie kā ķermenis nemaz  nav pieradis. Prāts pretojās, gribasspēks lika kāpt uz kardio trenažieriem. Rezultāts? Būtu bijusi lepna par sevi arī tad, kad rezultāta nebūtu. Taču būt lepnai par sevi ar 5 cm slaidāku vidukli – tas nu ir daudz patīkamāk».

Līva-Anna Belousova: "Līdz mana maratona beigām ir atlikušas vēl 4 dienas. Uz šo brīdi ir pagūts nomest 1,3 kg. Lai gan pieturēties pie noteikumiem, atrodoties Spānijā, nav viegli. Pirms dažām dienām norāvos, taču ne jau attiecībā uz saldo, bet gan cepto. Tika novērts, ka, izdzerot saldās kafijas malku, man ap dūšu kļūst švaki. Lūk arī reakcija uz cukuru!"

Jeļena Neščadina: «14 dienas bez cukura ir izacinājums savām vājībām. Neteiktu, ka sagaidīju radikālas metamorfozes, taču paguvu nomest 2,5 kg! Džinsos nācās ielikt jostu, jo tie kļuvuši brīvāki. Tas ir lieliski! Divu nedēļu laikā vēlējos pieradināt sevi ēst brokastis, un nevis iekost pa ceļam. Varu būt ar sevi lepna – man tas ir izdevies!

Turklāt veikalā kopš šī brīža izvēlos produktus ar minimālu cukuru saturu.

Tagad varu mierīgi paiet garām kūku vitrīnām un, dodoties ar draudzenēm uz kafijas padzeršanu, aprobežoties tikai ar pašu kafiju».

komentāri

  • Reklāmkarogs
  • Reklāmkarogs