Ставьте like и читайте!

Ilgi gaidīti svētki. Vēlas vakariņas. Kā nepieņemties svarā. Uztura speciālistes Maijas Fromanes rekomendācijas.

18.12.2018, 3ade.lv

Ilgi gaidīti svētki. Vēlas vakariņas. Kā nepieņemties svarā. Uztura speciālistes Maijas Fromanes rekomendācijas.

Maija, svētku laikā ievērot noteikumu - pēdējā maltīte 3 stundas pirms gulētiešanas – kļūst teju neiespējami. Ko iesākt, ja maltīte paredzēta vēlā vakara stundā?

Šajā gadījumā, ieteiktu ieturēt ilgāku intervālu starp vakariņām un brokastīm - sava veida intervālo badošanos, tādējādi kuņģa-zarnu traktam atvēlot laiku atpūtai.

Tāpat ieteiktu pēc vēlajām vakariņām nedaudz izkustēties – pastaigāties līdz mājām ar kājām, ja vakariņoji restorānā, vai izdomāt jebkuru citu aktivitāti, proti, neiet gulēt uzreiz pēc vakariņām, jo ​​tas var negatīvi ietekmēt gremošanas procesu.

Ko īsti nozīmē intervālā badošanās?

Uzturs, kur tiek ievērots 14-16 stundu intervāls starp vakariņām un brokastīm.

Parasti pēc vēlajām vakariņām brokastot nemaz nav vēlmes. Ja vakariņas bija ne tikai vēlas, bet arī smagas, ar ogļhidrātu un tauku daudzumu, iesaku brokastīs atteikties no ogļhidrātiem par labu olbaltumvielām un nepiesātinātiem taukiem. Kā alternatīva, tā var būt olbaltumvielām bagāta omlete ar dārzeņiem, avokado, zivīm - iespējas ir daudz un dažādas. Princips ir viens - ja vakariņas ir smagas un vēlas, brokastīm vajadzētu būt vieglākām.

Kas ir atļauts vēlajās vakariņās un no kā kategoriski vajadzētu atteikties?

Es neesmu desertu atbalstītāja, it īpaši pēc pamatīgām un vēl jo vairāk vēlām vakariņām.

Starp citu, viens no know how ir iesākt vakariņas ar dārzeņiem un olbaltumvielām bagātinātas maltītes, un tikai pēc tam ļauties ogļhidrātiem un kaut kam taukainākam. Tādējādi jums būs iespēja apslāpēt izsalkumu un apēst mazāk veselīgus ēdienus.

Vai jums ir arī diētiskas tradicionālo ēdienu receptes, piemēram, olivjē, siļķe kažokā utt ...?

Jā, man ir padomā olīvjē salātu ar liellopu gaļu recepte, kuru plānoju gatavot šonedēļ savā blogā!

Kāds alkohols ir piemērotākais maltītei vēlajā vakara stundā?

Tāds, kas satur minimālu cukura daudzumu. Tas var būt vai nu sausais vīns, šampanietis, vai stiprāki dzērieni, piemēram, brendijs. Ieteicams izvēlēties vīnu bez konservanta - sēra dioksīda.

Sulfīti dabiskā veidā sastopami pat vīnos, kas ražoti bez piedevām. Liels pievienotā sēra dioksīda daudzums, ko uzņem kopā ar vīnu, var izraisīt vai saasināt tādus negatīvus simptomus kā galvassāpes, slikta dūša, gremošanas traucējumi, alerģiskas izpausmes.

No rīta uzreiz uz skrejceliņa?

Es neatbalstu katra apēstā šokolādes batoniņa “atstrādāšanu”, lai gan uzskatu sportu par neaizstājamu veselīgā dzīvesveida sastāvdaļu. Ja jūsu uzturs sastāv galvenokārt no veselīgiem pārtikas produktiem, tad ik pa laikam, bez sirdsapziņas pārmetumiem un "atstrādāšanas", var atļauties apēst kaut ko mazāk veselīgu, bet iemīļotu. Es ieteiktu ievērot 80/20 noteikumu, kurā vismaz 80% no uztura sastāv no "tīriem" produktiem, proti, produktiem bez sastāva, bez piedevām - dārzeņi, augļi, eļļas, zivis, graudaugi utt. Šajā gadījumā, pat maltīte vēlākā vakara stundā ik pa laikam nespēs kaitēt nedz jūsu veselībai, nedz augumam!

komentāri

  • Reklāmkarogs
  • Reklāmkarogs