Ставьте like и читайте!

Saldo ķiršu spainis jeb cik daudz cukura ogās

31.05.2018, Almaza Pirha

Saldo ķiršu spainis jeb cik daudz cukura ogās

Ogu sezona ir oficiāli atklāta. Saldie ķirši vai zilenes – labākas brokastis iztēloties neiespējami. Tik jāņem vērā, ka uz galda nav sauja nogatavināto ogu, bet gan bļoda. Ja uzskaita kalorijas, var gadīties tā, ka brokastīs tika notiesāta puse no dienas devas, savukārt cukura plāns tika pārsniegts ar uzviju.

Saprotams, ka augļos un ogās saturošais dabiskais cukurs ir daudz veselīgāks par to, kas tiek pievienots pārtikai. Tomēr nenāks par skādi uzzināt, cik tad daudz cukura šīs ogas satur.

Neskatoties uz diezgan zemo glikēmisko indeksu, vairums augļu un ogu ir pārpilni ar cukuru. Tādēļ vakars tiem ir neveiksmīgs laiks. Pusdienlaikā, protams, ir vēlme pēc kaut kā kreptīgāka - gaļas vai zivīm, piedevas ar dārzeņiem. Piemērotākais našķošanās laiks – pirmā dienas puse.

1 tējkarotē ir apmēram 5 g cukura

DAUDZ CUKURA: LĪČES

100 g līču satur apmēram 15 g cukura, proti 3 tējkarotes. Tādēļ uzturā tās ir jālieto piesardzīgi, neatsakoties pavisam, par cik tas ir lielisks kalcija avots.

 

DAUDZ CUKURA: VĪĢES

Vīģēs ir daudz cukura - vienā tasē ir 27 g jeb 5 tējkarotes ... kā šokolādes batoniņā. Tomēr, atšķirībā no šokolādes, tas satur šķiedrvielas un kāliju.

 

DAUDZ CUKURA: SKĀBIE UN SALDIE ĶIRŠI

100 g ogu ar kauliņu satur apmēram 10-14 g cukura jeb 2-3 tējk. Kā mēs zinām, ar 100 g našķošanās jau nebeidzas! Parasti tas ir vesels šķīvis – ja cukuru skaita karotēs, iegūst satriecošu ciparu... līdz 20 karotēm.

 

DAUDZ CUKURA: ZILENES

Zilenes satur askorbīnskābi, provitamīnu, karotīnu, flavonoīdus, P, PP un K vitamīnus. Turklāt, zilenes satur 6 organismam vērtīgas aminoskābes. Zilenes jālieto uzturā tiem, kas vēlas ātrāk iegūt glītu iedegumu, par cik tās satur karotīnu, ko cilvēka ķermenis, atšķirībā no burkānos saturošā karotīna, absorbē gandrīz pilnībā. 100 g zileņu satur nieka 39 kaloriju. Tai pat laikā 100 g ogu - 10 grami cukura.

 

DAUDZ CUKURA: VĪNOGAS

Sarkanās un baltās vīnogu šķirnes satur daudz cukura: 15 gramus uz 100 gramiem vīnogu. Tās ir bagātas ar uztura šķiedrvielām, bet sarkanā šķirne - arī ar antioksidantiem. Šī oga uzskatīta par kalorijām visbagātāko un ir izņemta no visām zināmajām diētām.

 

MAZĀK CUKURA: ZEMENES

Zemeņu bļodā ir līdz 7 gramiem cukura (vai 1,5 tējk.) 85 mg C vitamīna satur vairāk par ieteicamo dienas devu.

  

MAZĀK CUKURA: KAZENE

Ja apēdāt par daudz kazeņu, nav jāuztraucas. 100 g ogu satur tikai 3,5 gramus cukura (mazāk par karoti).

 

MAZ CUKURA: AVENES

 100 grami aveņu satur nieka 2,5 gramus cukura. Salīdzinājumā ar citām ogām avenēs ir lielāks šķiedrvielu saturs, kas veicina piesātinājumu.

  

 

 

 

komentāri

  • Reklāmkarogs